Denunciem les greus deficiències de seguretat sanitària a les estacions d’ITV de Catalunya

UGT-FICA-ITV denuncia les greus deficiències de seguretat sanitària que es registren a les estacions d’ITV i que posen seriosament en risc la salut del personal que hi treballa i de tots els usuaris que utilitzen aquest servei.
En primer lloc, considerem del tot innecessari mantenir aquest servei obert (un servei que implica el pas diari de centenars de persones per les seves instal·lacions), en uns dies en que les consignes i les directives de les Autoritats de Catalunya i de l’Estat estableixen clarament que només han de funcionar els serveis bàsics i que els ciutadans han de romandre a casa excepte en supòsits molt determinats. No entenem  la decisió de mantenir aquest servei en funcionament no sent un servei essencial, i que no té cap justificació social en l’actual context d’emergència sanitària.
Volem afegir igualment que el personal de la ITV no disposa del material de protecció sanitària adient per desenvolupar la feina (guants, mascaretes, etc.), a més de no poder respectar la distància de seguretat en el moment d’inspeccionar el vehicle amb l’usuari, fets que comporten situacions que posen en risc la salut de treballadors i clients. Cal recordar que en totes les inspeccions hi ha un contacte directe amb parts del vehicle, amb la documentació del mateix, etc., contacte que pot afavorir fàcilment el contagi de la malaltia.
Per tot això, des de la UGT-FICA-ITV considerem que s’està produint una claríssima irresponsabilitat i un desinterès total per normalitzar la situació tant per part dels operadors del servei com per part de la Generalitat de Catalunya, en una conjuntura tan greu com és la derivada de la pandèmia de Coronavirus, i reclamem a totes dues la responsabilitat d’evitar els possibles contagis que es produeixin en el marc d’aquesta més que evident manca de mesures de control sanitari.