Denuncien que el conveni d’oficines s’aplica malament a disset mil treballadors

elpunt.png El conveni d’oficines i despatxos s’aplica de manera fraudulenta a entre dotze mil i disset mil treballadors catalans, segons ha denunciat el sindicat UGT. Segons va explicar ahir el secretari d’acció sindical de la federació de serveis públics de la UGT, Gregorio Linares, el sindicat calcula que només vuit mil empleats són els que treballen en empreses «que gestionen i no produeixen», tal com recull el conveni d’oficines i despatxos, tot i que la xifra de treballadors inclosos en aquest conveni oscil·la entre els vint mil i els vint-i-cinc mil. D’aquests, un 60% treballen a les comarques barcelonines, segons afirma Linares. «Moltes empreses aprofiten aquest conveni per pagar poc, i parlo d’empreses que tenen ja el seu conveni propi, com ara les gestores administratives, les immobiliàries i les notaries», es queixava ahir Linares.

De fet, el sindicat començarà a negociar el conveni col·lectiu d’oficines i despatxos el gener de l’any vinent, juntament amb CCOO i les patronals Foment i Pimec. En aquesta renovació del conveni pel període del 2008 al 2010, el sindicat demanarà un salari mínim de 14.000 euros bruts a l’any, és a dir, que cap sou no estigui per sota dels mil euros mensuals. Actualment, el salari mitjà ronda els 843 euros però un 60% dels treballadors adscrits a conveni cobren 670 euros al mes (588 euros l’encarregat de la neteja i 618 l’auxiliar administratiu).

{mxc}