Desconvocada la concentració de treballadors de presons després d’arribar a un acord amb la Consellera de Justícia

La Comissió de Retribucions del Departament d’Economia ha aprovat avui, 23 de juliol, el pagament del Programa de Rendiment Professional (PRP). Les pressions de UGTPRESONS, CCOO, CATAC i CSIF han aconseguit avançar a aquest mateix matí aquesta Comissió, que inicialment no s’havia de reunir fins el 26 de juliol. Queda garantit l’abonament del PRP i només resten dos tràmits merament formals: la seva ratificació per part de la Mesa Sectorial, de la qual ja s’ha demanat convocatòria urgent, i un acord del Govern.

Davant aquest nou escenari, UGTPRESONS, CCOO, CATAC i CSIF han acordat desconvocar la concentració prevista per aquesta tarda a les 17 hores davant la Conselleria de Justícia.

UGTPRESONS i la resta de sindicats representatius han comunicat clarament a l’Administració Penitenciària que no es conformaran només amb l’abonament del PRP i que continuaran exigint i lluitant per la restitució de la resta de reivindicacions dels treballadors i treballadores penitenciaris:

• L’inici de negociacions immediates per un nou Acord sobre les condicions laborals dels professionals penitenciaris, que es troba prorrogat des de l’any 2010.
  • Proposta de jubilació anticipada del personal penitenciari per frenar l’envelliment de la plantilla, ja que la mitjana d’edat actual s’acosta en molts àmbits als 53 anys.
  • Modificació del Decret de segona activitat del personal penitenciari per tal d’adaptar-lo a la realitat actual.
  • Reducció de l’alta taxa d’interinitat que pateixen els professionals penitenciaris, perquè aquesta precarietat afecta al 90% dels llocs de l’àrea de rehabilitació i a més del 20% de vigilància.
  • Mesures preventives per acabar amb el preocupant increment d’agressions, que es van incrementar en més del 30% durant el 2017 i aquest any continua un augment alarmant.
  • L’increment de l’1,75% de retribucions per aquest 2018 (més el 0,20% per a fons addicionals), que preveuen els pressupostos estatals.
  • Negociació a les meses corresponents d’un calendari de retorn de les pagues extraordinàries de 2013 i 2014, ja que la Generalitat és l’única administració que no les ha restituït als seus empleats públics, així com la resta de drets confiscats (Fons d’Acció Social, Fons de Pensions, dies…).
  • Aplicació del 100% en cas d’incapacitat temporal i la jornada setmanal de 35 hores, sense oblidar altres mesures per a facilitar la conciliació familiar.