Desconvocada la segona jornada de vaga a la indústria del paper

pasta-paper-cartro
S’ha signat un preacord que manté l’actual sistema de retribució

Gràcies a les mobilitzacions dels treballadors i les treballadores de la indústria del paper -que van secundar massivament la jornada de vaga del passat 23 de febrer-, aquest matí la patronal ASPAPEL i els sindicats UGT i CCOO han signat un preacord que ha permès desconvocar la segona jornada de vaga que havia de començar avui a les 22 hores a tot l’Estat.

Finalment, ASPAPEL ha abandonat la postura immobilista del darrer any i ha renunciat a introduir unilateralment canvis en l’estructura salarial del conveni col·lectiu de la pasta, el paper i el cartró. Per tant, es mantindrà l’actual sistema de retribució: clàusula de revisió salarial, IPC real i aplicació dels increments salarials sobre la massa salarial total bruta. A més, les empreses hauran de pagar els endarreriments del 2010 (3%).

La setmana vinent es reanudaran les negociacions per acabar de tancar el conveni col·lectiu.

El sector del paper dóna feina a tot l’Estat a uns 17.000 treballadors i treballadores, 6.000 d’ells a Catalunya. Les empreses més importants al nostre país són Torraspapel (Girona), Guarro Casas (Girona), Estora Enso (Baix Llobregat), Miquel y Costas (Barcelona), Gomà Camps (Tarragona) i Alier (Lleida).