Desconvocada la vaga a la sanitat penitenciària catalana que havia de començar demà

La UGT de Catalunya aconsegueix forçar in extremis una reunió amb els màxims responsables per solventar la integració del personal sanitari de presons i justícia juvenil a l’ICS

La Secretària d’Administració i Funció Pública de la Generalitat de Catalunya ha fet arribar aquesta mateixa tarda als representants sindicals una convocatòria de reunió per tractar la problemàtica suscitada en relació a la integració com a personal estatutari de l’ICS  dels professionals sanitaris de Presons i Justícia Juvenil. La reunió tindrà lloc el proper 18 de novembre, a les 12 hores. Per aquesta raó, la UGT de Catalunya i la resta de sindicats han decidit desconvocar la vaga prevista a partir de demà al sector de sanitat penitenciària, a l’espera del resultat de la reunió.

Des que a finals de 2006 es va publicar el decret d’integració de la sanitat penitenciària i de justícia juvenil del Departament de Justícia a l’ICS, és a dir, al Departament de Salut, els treballadors i les treballadores del sistema sanitari penitenciari es troben en “terra de ningú”. D’una banda, ja han desaparegut de l’organigrama del Departament de Justícia com a estructura pròpia, però no se n’ha creat cap altra dins de l’ICS. Aquest desgavell se suma a la resta de retallades que està patint la sanitat penitenciària catalana. Gairebé deu mil pacients pateixen les conseqüències d’aquest desori.

És per aquesta raó que des de la UGT de Catalunya exigim a la Generalitat de Catalunya que faci tots els possibles per buscar una solució definitiva al traspàs de la sanitat penitenciària i de justícia juvenil al Departament de Salut.

El nostre sindicat buscarà sempre que pugui el diàleg per aconseguir acords, però mai acceptarà que siguin els treballadors i els usuaris de la sanitat penitenciària els que paguin les conseqüències d’una mala gestió.