Desconvocada la vaga a l’empresa d’exportació de cítrics Agrofruit Export de Tortosa

L’empresa es compromet a pagar puntualment cada quinze dies i quan finalitzi la campanya la plantilla continuarà cobrant fins a percebre els dos mesos que se’ls deuen

La UGT i el comitè d’empresa d’Agrofruit Export han desconvocat la vaga després de l’acte de conciliació que ha tingut lloc aquest matí al Departament de Treball i que ha finalitzat amb acord. El sindicat havia convocat vaga indefinida a partir del dia 25 de gener per l’endarreriment de més de dos mesos en el cobrament de les nòmines.

L’acord a què s’ha arribat amb l’empresa té tres punts:

• Al començament de la propera temporada de recollida de cítrics (setembre/octubre) les parts s’asseuran per pactar les condicions de treball i de pagament de la campanya.
  • Es posa fi a la mitja hora diària de treball no remunerat que ha fet cada treballador en les darreres campanyes com a aportació per a la viabilitat de l’empresa, que va passar per concurs de creditors.
  • A partir d’ara, la plantilla cobrarà cada quinze dies la quinzena salarial corresponent, i quan finalitzi la campanya (març/abril) continuaran cobrant sense treballar cada quinze dies fins a percebre els dos mesos que se’ls deuen.

Agrofruit Export, dedicada a l’exportació de cítrics i situada al Polígon Industrial Baix Ebre de Tortosa, té una plantilla de 75 treballadors i treballadores.