Desconvocada la vaga al sector de muntatge i manteniment elèctric pel desbloqueig del procés de subrogació que afecta més de 800 treballadors

electrical_maintenanceMés del 80% dels treballadors tenen la subrogació assegurada i s’ha acordat que les empreses tenen de termini fins al 16 de gener per estudiar si se’n faran càrrec de la resta

La UGT i CCOO de Catalunya han desconvocat les dues jornades previstes per a demà, 30 de desembre, i per al proper dilluns, 2 de gener, al sector de muntatge i manteniment de la xarxa elèctrica catalana, després d’aconseguir que les noves empreses contractistes d’Endesa desbloquegin el procés de subrogació que afecta més de 800 treballadors i treballadores a les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona.

A la reunió de mediació al Tribunal Laboral de Catalunya es va aconseguir desbloquejar el traspàs d’informació entre empreses entrants i sortints, i que les noves empreses concretessin per escrit el compromís de subrogar els treballadors als qui és clarament d’aplicació els convenis provincials del Metall, que garanteixen el procés de subrogació de plantilles. Així, més del 80% dels 800 treballadors afectats tenen la subrogació assegurada i s’ha acordat que les empreses tenen de termini fins al 16 de gener per estudiar i confirmar amb els respectius comitès d’empresa si se’n faran càrrec dels treballadors restants.

D’aquesta manera, des de la UGT de Catalunya s’ha decidit desconvocar les mobilitzacions i continuar treballant durant el mes de gener per garantir l’ocupació en el sector segons el que està previst en els diferents convenis provincials del Metall.