Desconvocada la vaga de transport sanitari prevista per demà

Font: ACN

El comitè de vaga ha desconvocat, amb els vots en contra de la UGT, la vaga prevista per a demà, 11 de setembre, en el sector del transport sanitari. Tot i que l’acord signat suposa la descongelació salarial dels treballadors i les treballadores, el nostre sindicat considera que han quedat moltes reivindicacions encara necessàries.

Des de la UGT seguirem lluitant per desbloquejar les negociacions del conveni, que van començar fa dos anys, per aconseguir la millora real de les condicions dels treballadors i les treballadores del sector.

Tot i que formen part del Sistema d’Emergències Mèdiques, no tots pertanyen a la plantilla del SEM de manera directa: 8 de cada 10 vehicles retolats com a Servei d’Emergències Mèdiques pertanyen a una subcontractació d’una empresa privada. I tot i desenvolupar la mateixa feina, entre uns i altres treballadors hi ha diferències salarials, de nivell de compliment de les mesures de prevenció i seguretat laboral, discriminació en drets i condicions laborals en les companyes embarassades, l’estat dels centres de treball i espera, l’estat dels vehicles, jornada anual, etc.

La plantilla denuncia la situació de discriminació respecte a la plantilla del SEM i la manca de control sobre els compromisos adquirits mitjançant contractes públics.