Desconvocada la vaga del sector del transport sanitari

ambulancia

Els treballadors i les treballadores del sector del transport sanitari de Catalunya han votat a favor del preacord a què varen arribar aquest cap de setmana els representants sindicals i la patronal, amb la mediació del Departament de Treball. En total, el 72% dels vots emessos han aprovat el preacord.

Després de conèixer els resultats de les votacions en assemblea -que van perllongar-se durant tota la jornada d’ahir-, el Comitè d’Empresa -on la UGT de Catalunya és majoritària- ha desconvocat les jornades de vaga previstes per avui i demà.

El preacord anul·la la retallada del 5% dels sous efectuada per la patronal del transport sanitari, de forma unilateral i incomplint el conveni existent. El preacord fixa una retallada del 2,5% durant un any -juliol 2010 a juliol 2011-, que serà retornada integrament als treballadors en el moment que hi hagi un augment de les tarifes a les empreses. Tanmateix, el preacord serà considerat com a conveni col·lectiu 2010-2013 (les negociacions s’havien trencat al mes de març). Aquesta conveni col·lectiu fixa la pujada de l’IPC real per a 2012 i per a 2013.