Desconvocada la vaga dels conductors de passarel·les (“fingers”) de la T1 del Prat

prat-aeropuerto

El Comitè d’Empresa de Sistemas, Soluciones y Servicios Aeroportuarios UTE 33, conductors de passarel•les (fingers) a la T1 de l’aeroport del Prat, ha desconvocat les quatre jornades de vaga previstes inicialment per als dies 12, 15 i 26 d’agost i 2 de setembre, després d’arribar a una sèrie d’acords amb la direcció de l’empresa mitjançant la mediació de la Inspecció de Treball.

La vaga s’havia convocat davant la impossibilitat de desencallar el conflicte col•lectiu que s’arrossegava des de feia mesos, i que girava en torn a diferents aspectes, com:

• Incompliment dels acords pactats i signats per ambdues parts davant la Inspecció de Treball.
• Incompliment de l’article 64 de l’Estatut dels Treballadors.
• Incompliments dels descansos entre jornades laborals, i dels descansos dins de la pròpia jornada laboral dels treballadors i les treballadores.
• Incompliments en matèria de seguretat i salut laboral i prevenció de riscos laborals.
• Manca de reconeixement de les categories professionals dels treballadors i treballadores,i canvis continuats en l’organització i sistema de treball.
• Coaccions i amenaces contínues als treballadors i les treballadores de companyia, exercint amb excés de zel l’acció sancionadora.