Desconvocada parcialment la vaga al transport sanitari per haver arribat a un preacord

ambulanciesLa UGT de Catalunya, USOC i CCOO hem desconvocat de manera parcial la vaga prevista a partir de demà al sector del transports sanitari de Catalunya. De moment s’ha desconvocat per als dies 18, 19, 20 i 21 de novembre, en haver-se arribat ahir a la nit a un preacord amb la patronal ACEA. Durant aquests quatre dies es faran assemblees de treballadors pels centres de treball perquè donin el vist-i-plau a l’acord. Si els treballadors no l’aproven, es mantindria la vaga del dia 22 al 25 de novembre.

Des de la UGT de Catalunya considerem que aquest preacord és un pacte d’estabilitat laboral per al sector, amb els següent punts principals:

• La rebaixa salarial del 9,2% que les empreses estan aplicant unilateralment des del mes de juliol es reduiria a un 3,5%.
  • La nòmina del mes de novembre es cobraria sencera.
  • Les 20 hores/any de formació a què fins ara tenien dret els treballadors pasarien a ser obligatòries, fora d’horari laboral i no remunerades.  A canvi, la formació haurà d’estar dirigida a obtenir el Grau Mig de Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), implementat per l’Administració fa només un parell d’anys.
  • El conveni col·lectiu, amb aquestes condicions, quedaria prorrogar fins al 31 de desembre de 2017.
  • Acotament de la proporció per plantilla del personal amb contracte de pràctiques, que cobren fins a un 60% menys i no generen antiguitat fins als 2 anys. Si s’aprovés el preacord, la proporció hauria de quedar fixada abans de finalitzar aquest any.