Desconvocada per avui la vaga de transport sanitari

ambulancia

La patronal del transport sanitari català i els sindicats que formen el Comitè d’Empresa -UGT de Catalunya (sindicat majoritari), CONC i USOC-, amb la mediació del departament de Treball, han arribat aquest cap de setmana a un preacord que permet aturar parcialment les vagues previstes per avui, demà i dimecres. En concret, queda desconvocada la vaga per al dia d’avui, a l’espera que els treballadors i les treballadores del transport sanitari votin durant tota la joranda en assemblea si estan d’acord o no amb el preacord signat. En cas que els treballadors estiguin d’acord, la vaga també quedarà desconvocada per a demà i dimecres.

El preacord al qual s’ha arribat aquesta matinada anul·la la retallada del 5% dels sous efectuada per la patronal del transport sanitari, de forma unilateral i incomplint el conveni existent. El preacord fixa una retallada del 2,5% durant un any -juliol 2010 a juliol 2011-, que serà retornada integrament als treballadors en el moment que hi hagi un augment de les tarifes a les empreses. Tanmateix, si el preacord és aprovat pels treballadors en assemblea, serà considerat com a conveni col·lectiu 2010-2013 (les negociacions s’havien trencat al mes de març). Aquesta conveni col·lectiu fixa la pujada de l’IPC real per a 2012 i per a 2013.