Desconvocada provisionalemnt la vaga dels treballadors del centre logístic integral de Correus a la Zona Franca

correus-zalEl seguiment durant aquesta setmana ha estat del 80%

La UGT de Catalunya, CGT i SIPCTE-USOC han desconvocat de manera provisional la vaga parcial indefinida iniciada el passat 25 de juny al nou Centre Logístic Integral (CLI) de Correus a la Zona Franca de Barcelona.

L’assemblea de treballadors i treballadores del centre ha decidit interrompre la vaga durant els mesos de juliol i agost, en què la majoria dels empleats han de fer vacances, i donar una oportunitat a la Direcció Territorial de Correus a Catalunya perquè reprengui les negociacions sobre els diferents punts de conflicte en les condicions laborals al nou CLI, que es va inaugurar el 23 de juny.

Si al setembre la direcció no ha buscat consens amb els treballadors, tal com també li va instar la mediadora de Treball a la reunió del passat 20 de juny, els sindicats tornaran a convocar la vaga parcial indefinida, que durant aquesta setmana ha tingut un seguiment del 80% als tres torns. La vaga estava convocada durant les tres darreres hores de cada torn.

Les principals decisions que rebutgen els treballadors són la imposició de treballar un dissabte de cada tres i l’endarreriment de l’horari d’entrada del torn de nit, que a més, un cop ha entrat en funcionament el centre, s’ha vist que són innecessàries.

Els motius de la vaga

Els sindicats denuncien la manca de negociació per part de la Direcció Territorial de Catalunya quant a les condicions laborals per a l’entrada en funcionament del nou pavelló, que inclou els centres CAM1/CIT, CAM2 i CTP2, en total uns 300 treballadors i treballadores.

La Direcció Territorial de Correus va obrir el procés negociador el 6 de maig i el va tancar unilateralment el passat 6 de juny, sense haver arribat a cap acord amb els representants de la plantilla. A la reunió d’arbitratge de la Generalitat del passat divendres els representants de Correus també es van negar a cap apropament. Els principals punts de conflicte són:

· La direcció imposa treballar un dissabte de cada tres. Els sindicats es neguen perquè els treballadors del centre CAM1 no treballaven dissabtes i , a més, consideren que amb el volum total de plantilla l’organització es podria fer d’una altra manera.

· S’han modificat els horaris del torn de nit.

· La direcció es nega a publicar l’antiguitat dels treballadors afectats –com és habitual quan es produeix un trasllat de plantilla- perquè es puguin corregir possibles errors i els treballadors mantinguin la seva antiguitat.

· El nou pavelló funciona amb automatització de la paqueteria. A tots els centres de l’Estat, el personal que treballa en un entorn d’automatització cobra un plus de tres euros per dia efectiu i l’adscripció a aquestes tasques és voluntària. Així succeeix, per exemple, al centre de Sant Cugat o al de Drassanes (Barcelona). La direcció es va negar inicialment a pagar el plus, i tot que finalment va accedir, continua negant-se a què l’adscripció dels treballadors sigui voluntària.

· L’empresa no vol fer-se càrrec del transport dels treballadors fins al pavelló, que es troba en una zona amb insuficiència de transport públic, més encara durant el cap de setmana.

· A la documentació presentada, la Direcció de Correus planteja que existeix un excedent de plantilla durant el torn de matí. Els sindicats temen pel futur del personal laboral eventual.