Desconvocada vaga al transport sanitari no urgent

La UGT alerta del creixent malestar a les empreses del sector, que a més d’incomplir el conveni, preparen nous acomiadaments

Ambulancias  Domingo presenta aquest matí un ERO per a uns 60 treballadors

La vaga al sector del transport sanitari no urgent, que havia d’iniciar-se el proper 2 de setembre,  ha quedat desconvocada. Així es va acordar ahir en la reunió de mediació celebrada al departament de Treball, on hi va participar la UGT de Catalunya, juntament amb la resta de sindicats amb representació.

Malgrat que el motiu de la desconvocatòria és l’exercici de responsabilitat social, si la Patronal del sector  continua incomplint el conveni, tal i com porta fent des del 30 de juliol, el nostre sindicat no descarta plantejar futures mobilitzacions conjuntes, i de caire més contundent .

La UGT de Catalunya continua considerant que el tarannà dels empresaris del transport sanitari (Associació Catalana d’Empresaris d’Ambulàncies). La patronal ha expressat la seva intenció de no complir el conveni, i manté la rebaixa salarial d’un 2’5% més enllà del que s’havia pactat ara fa un any.

Arran del decret del Govern i de la rebaixa del 5% aplicada als funcionaris, en el conveni del transport sanitari no urgent signat l’any passat, es va fixar una reducció salarial d’un 2,5%. L’acord finalitzava el mes de juny passat, però la patronal ha incomplert el pacte i ha continuat aplicant la rebaixa des d’aleshores.

A aquest clima generat per l’empresa, cal afegir-hi el malestar dels treballadors per les retallades, i arran dels Expedients de Regulació d’Ocupació presentats per les empreses al sector.

Nous ERO, i pendents de negociació

És el cas d’Ambulàncias Domingo, una SAU (Societat Anònima Unificada) que avui mateix presenta als sindicats un ERO d’extinció per a uns 60 treballadors aproximadament. La UGT rebrà avui la documentació per a analitzar-la. Ambulancias Domingo aplega les empreses Ambulancias Domingo, Ambulancias Guerra, Ambulancias Blanco i Domingo Asistencia, on en total hi treballen unes 440 persones.

Un altre cas és el del Consorci del Transport Sanitari de Girona, que té uns 500 treballadors. Hi ha un expedient en negociació, i el risc que l’empresa acomiadi 19 dels seus treballadors. Previblement l’empresa ho anuncii demà, 1 de setembre. Per a fer-ho, la direcció ha decidit aplicar la reforma laboral vigent, que li permet, tal i com estableix l’article 51, fer acomiadaments objectius per previsió de pèrdues. La UGT de Catalunya denuncia, però, que l’empresa pretén acomiadar tot i tenir beneficis.

D’altra banda, en el sector hi ha altres expedients oberts, com és el d’Ambulàncies Condal (Transport Sanitari de Catalunya), presentats als centres de l’Hospitalet i de Molins de Rei, amb una plantilla total de 400 treballadors, i a Viladecans, on Transport Sanitari de Catalunya hi té una plantilla de més de 200 persones.