Desconvocades les aturades previstes per a demà a FGC

fgc

Sindicats i FGC arriben a un inici d’acord

La UGT de Catalunya, CC.OO. de Catalunya i la CGT -sindicats que formen el comitè d’Empresa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya- han arribat aquest matí a un principi d’acord amb la direcció de l’empresa i amb representants de la Generalitat de Catalunya que permet desconvocar les aturades parcials previstes per a demà.

Aquest principi d’acord suposa la recuperació d’un 1,5% del salari corresponent als mesos de gener a setembre, que els treballadors i les treballadores percebran en la nòmina del mes d’octubre. L’acord també recull que en el mes d’octubre es reprendran les negociacions -dins el Contracte Programa 2011-2014- per aconseguir reequilibrar els salaris en base als salaris de maig de 2010. Des de la UGT de Catalunya esperem que aquestes noves negociacions permetin que desencallar el conflicte, que suposi el respecte del conveni vigent i s’anul·li l’efecte del decret per als treballadors i les treballadores de FGC.

Des de l’inici d’aquest conflicte, quan després de la publicació del decret del 29 de maig FGC es convertia en l’única empresa de transport públic integrada a l’Autoritat Metropolitana del Transport afectada per la retallada del 5% del salari, el Comitè d’Empresa d’FGC va començar a treballar per trobar una solució que permetés que l’aplicació del decret no afectés directament el sou de les treballadores i els treballadors d’aquesta empresa. Hem de recordar que Ferrocarrils de la Generalitat és una empresa amb capital públic, però que els seus treballadors i treballadores no són funcionaris i, per tant, les seves relacions laborals s’estableixen per mitjà d’un conveni col·lectiu signat entre empresa i treballadors, que té rang de llei, i que estableix tant les retribucions com tota la resta de les condicions laborals. L’aplicació d’aquest decret vulnera aquest conveni i, per tant, el dret a la negociació col·lectiva, i tira per terra tot l’esforç dut a terme durant anys pels sindicats representats al Comitè d’Empresa per aconseguir millores i avenços pels treballadors.