Desconvocatòria parcial de la vaga a Hispano Igualadina

bus.pngDijous es reprendran les negociacions sobre els punts clau que han motivat les aturades

Aquest migdia, i en plena segona jornada de vaga, la direcció de l’empresa d’autobusos Hispano Igualadina ha decidit acceptar la proposta de la UGT de Catalunya de reprendre les negociacions sobre els tres temes que han motivat la convocatòria de vaga a la companyía: jornada, descansos i partes mensuals.

Per a facilitar el diàleg, els sindicats s’han avingut a desconvocar les aturades d’avui a la tarda, i dels dies 20 i 21 de desembre, de manera que aquest migdia els treballadors de la companyia han reprès la feina seguint la seva jornada laboral habitual. De moment, però, queden en peu la resta d’aturades convocades per al mes de gener, els dies 9, 11, 14, 18, 21, 25 i 28.

El proper dijous, 27 de desembre tindrà lloc la primera reunió a partir de la qual es reiniciaran les negociacions entre les dues parts. La Hispano Igualadina ha accedit a donar resposta a les principals raons que motiven la vaga:

• L’empresa vol imposar unilateralment el seu quadrant de serveis, festius i vacances.
  • L’empresa no compleix la normativa sobre els descansos i dels temps de conducció.
  • La direcció no lliura la documentació corresponent als partes mensuals per a la comprovació de les nòmines.
  • L’empresa no remunera les jornades partides.

Recordem que la primera jornada de vaga va tenir lloc ahir, amb un seguiment pràcticament total per part de la plantilla -del 99%-, afectant el servei d’autobusos a les principals línies de la Hispano-Igualadina a Catalunya, i que transporten més del 80% del passatge de la companyia.

Les línies afectades per la vaga són la Línia Igualada-Barcelona, pel Bruc i per Capellades, la Línia Igualada – Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), les línies urbanes d’Esparreguera i Martorell, la línia Barcelona – Vilafranca del Penedès la línia Barcelona – aeroport de Reus, la línia Barcelona – Igualada, i la línia Barcelona – Esparraguera.

{mxc}