Dia de la Terra, és el nostre torn per liderar el canvi

2015 Time for Global Action_SpanishEl 22 d’abril va ser declarat per l’Assemblea General de les Nacions Unides el Dia Internacional de la Terra. Aquesta, és una data clau per a reflexionar entorn al benestar del planeta i fer consciència comuna entorn a diferents qüestions que afecten al nostre planeta: els problemes de la contaminació; la conservació de la biodiversitat; i altres preocupacions ambientals que s’han de tenir en compte per a protegir la Terra. Aquest dia suposa i l’hem de veure com un reconeixement a la Terra i als seus ecosistemes que ens proporcionen la base per la vida i per al desenvolupament al llarg de la nostra existència. També suposa un reconeixement de la responsabilitat que ens correspon, segons exposa la Declaració de Rio de 1992, de promoure l’harmonia amb la natura i la Terra per assolir un equilibri just entre les necessitats econòmiques, socials i ambientals de les generacions presents i futures. Cal crear una consciència comuna sobre els problemes de superpoblació i l’augment de la contaminació per preservar la biodiversitat i d’altres problemes ambientals que pateix el planeta.

Sota el lema és “És el nostre torn per liderar el canvi”, des de la UGT de Catalunya volem fer una crida a la reflexió en diferents qüestions que afecten al deteriorament del planteta i a la salut de les persones com són: la contaminació del aire que en moltes ciutats superen els valors límits recomanats per l’Organització Mundial de la Salut; garantir l’accés d’aigua en qualitat i quantitat suficient a totes les persones com un recurs bàsic i essencial per a la vida; prendre mesures per combatre la desigualtat i la pobresa; incorporar la transició justa a l’acord de canvi climàtic de 2015; entre d’altres.

Per aquest motiu, des de la UGT de Catalunya estem convençuts que assolir un món més sostenible és un repte en el qual tots i totes ens hem d’implicar, ja que  només amb la interacció conjunta de les administracions i tota la societat podrem assolir un desenvolupament més sostenible i respectuós amb el planeta.