Dia de l’Orgull gai, lèsbic, transsexual i bisexual

La UGT continuarà lluitant contra la discriminació laboral per raons d'orientació sexual a través de la xarxa d'agents per la igualtat i de la negociació col·lectiva

Manifest de la UGT de Catalunya en el Dia de l'orgull gai, lèsbic, transsexual i bisexual (28 de juny): "Igualtat de drets per a una societat més diversa i plural"

El Consell de la Unió Europea va declarar l'any 2007 Any Europeu de la Igualtat d'oportunitats per a tothom, amb l'objectiu de sensibilitzar l'opinió pública dels  avantatges d'una societat justa i cohesionada. Així, Europa proposa adoptar iniciatives de conscienciació per rebutjar les actituds i iniciatives discriminatòries, i proporcionar més informació a la ciutadania sobre els seus drets i les obligacions legals.

paraiguesEn aquest sentit, passats dos anys des de la modificació del Codi Civil que permet contraure matrimoni a persones del mateix sexe, considerem que l'Estat espanyol ha fet un pas més endavant mitjançant l'aprovació el passat mes de març de la Llei d'identitat de gènere que permet a les persones transsexuals registrar-se amb el nom que desitgin sense necessitat de passar prèviament per una intervenció quirúrgica.

D'igual forma, a Catalunya, el Pla interdepartamental per a la no discriminació de les persones gais, lesbianes i transsexuals suposa un avenç en la lluita contra actituds homòfobes i transfòbiques.

Tot i així el dia a dia posa de manifest que resta molt a fer per combatre les discriminacions que encara es produeixen cap al col·lectiu de persones gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals, especialment en el món del treball, ja sigui per accedir-hi o per mantenir-lo un cop expressada la seva identitat i/o orientació sexual.

En aquest sentit des de la UGT de Catalunya manifestem que:

• Continuarem treballant vers la defensa dels drets sindicals de les persones treballadores sigui quina sigui la seva orientació sexual, mitjançant la seva participació en els organismes sindicals.
  • La xarxa d'agents sindicals per a la igualtat (XASI) seguirà comptant amb les eines formatives i d'informació necessàries per fer visibles i fer front a les discriminacions que per aquest motiu es produeixen en el món laboral.
  • Seguirem oferint assessorament jurídic especialitzat en aquesta matèria.
  • Exigirem la incorporació de clàusules de no discriminació específiques en els convenis col·lectius que permetin avançar cap a un model d'empresa socialment més responsable amb la diversitat que l'envolta.
  • Reivindicarem que la Llei d'identitat de gènere no exclogui les persones immigrades, la infància i les persones amb discapacitat del dret a viure conforme al sexe o  l'orientació sexual que els és pròpia.
  • Cal continuar impulsant mesures normatives i actuacions concretes que avancin en la inclusió social de col·lectius minoritaris i en la defensa de la igualtat de drets per a totes les persones.
  • Continuarem treballant en xarxa amb altres sindicats a nivell internacional per tal d'eradicar la il·legalitat i la persecució de les persones gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals també en altres països.

doc Manifest de la UGT del día del 28 de juny 23,00 Kb

{moscomment}