Dia Mundial de la Infància: la Generalitat retallarà recursos als centres que acullen menors en risc

adolescenciaCoincidint amb el Dia Mundial de la Infància, la Federació d’Ensenyament (FETE) de la UGT de Catalunya ha tingut coneixement de que la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA, Departament de Benestar Social i Família), preveu retallar els mòduls del centres concertats i/o de gestió delegada (que són la immensa majoria) depenents de la seva Direcció General: centres d’acolliment, CRAE (centres residencials d’acció educativa), CREI (centres residencials d’educació intensiva) i cases d’infants.

Les mesures van des d’unificar els mòduls de concert a la baixa, fins a suprimir el mòdul mèdic-educatiu (que serveix per pagar totes aquelles despeses que no cobreix la Seguretat Social: ulleres, tractaments dentals, etc.), passant per no pagar les sobreocupacions i infraocupacions i arribant fins i tot a no pagar o reduir el pagament als centres en el cas que els nois o noies ateses estiguin ingressades en un altre centre de  manera temporal (per exemple, a l’hospital, a un centre de justícia, etc.).

Des de FETE – UGT de Catalunya volem denunciar que, cada vegada amb més freqüència, la Generalitat trepitja línies vermelles que atempten contra els sectors més febles de la societat. Si fa uns dies una sentència condemnava la Generalitat per vulneració dels drets fonamentals del personal substitut, ara els toca rebre als infants i adolescents en risc.

Des del nostre sindicat ens oposem a qualsevol retallada en sectors tan importants per mantenir la cohesió social del país i recomanem al Govern que, si volen fer retallades en l’àmbit dels serveis públics delegats a la gestió privada, comencin per controlar en profunditat com es gasten els diners públics en l’entramat obscur d’empreses, fundacions, associacions i altres que s’hi dediquen.

L’atenció a la infància maltractada i als treballadors i les treballadores que els atenen –moltes vegades en condicions molt precàries- és una prioritat fonamental del nostre sindicat i no estalviarem esforços per defensar-los.