Dia Mundial de la Lluita contra la SIDA

dia-mundial-del-sidaDes de la UGT de Catalunya, davant la commemoració del Dia Mundial de la lluita contra la SIDA, volem expressar el nostre compromís com a organització sindical vers aquesta causa i la nostra solidaritat amb les persones afectades. En aquest sentit ens comprometem a treballar contra l’estigmatització que suposa el VIH especialment en les persones LGTBi a les empreses, i en societat.

Fem especial incís en la necessitat de conscienciar i realitzar proves diagnòstiques, ja que segons els estudis, no detectar el virus a temps empitjora el pronòstic i dispara la probabilitat de transmissió. En aquest sentit recordem que una persona infectada amb el VIH pot estar lliure de símptomes, però ser portador del mateix.

Així mateix instem a les administracions a seguir fent passos cap a l’objectiu de disminuir els casos d’infecció pel VIH a través de la conscienciació de la població així com a augmentar els recursos en la fase d’acompanyament abordant les necessitats psicosocials de les persones afectades.

Avui, els treballadors i les treballadores de la UGT de Catalunya també hem volgut  commemorar el Dia Mundial de la Lluita contra la SIDA.