Dijous, primera jornada de vaga de la plantilla de General Cable

general-cable
La plantilla es mobilitza en contra de l’ERO presentat que afectarà a 289 treballadors

Els treballadors de General Cable convoquen aturades i mobilitzacions en contra de l’ERO que afectarà a 289 treballadors, el 30% de la plantilla. L’ERO preveu l’acomiadament de 123 treballadors a Abrera, 138 a Manlleu, 14 en Montcada i Reixac i 14 a les oficines centrals de Barcelona. A continuació, trobareu el calendari de mobilitzacions que la plantilla té previstes per centres:

–       Abrera: vaga de jornades completes entre el 18 de juny i el 9 de juliol.

–       Manlleu: aturades d’una hora per torn els dies 25 i 26 de juny, de 4 hores els dies 27 i 28 de juny i un dia de vaga el 30 de juny.

–       Montcada: aturades de 4 hores per torn els dies 29 i 30 de juny i una hora per torn els dies 1,2 i 3 de juliol.

–       Oficines centrals: aturades de 3 hores el dia 22 de juny i vaga durant tota la jornada el 30 de juny.

A més, el 19 de juny, a les 13 hores, els representants legals dels treballadors es reuniran al Parlament de Catalunya amb els grups parlamentaris per explicar la situació que estan patint. Per una altre banda, s’han convocat actes centrals on hi participarà tota la plantilla de l’empresa:

El 22 de juny, de 11 a 13 hores, concentració de las plantilles a la seu de les Oficines Centrals (C/ Casanova, 150, Barcelona).

El 30 de juny, concentració al Parlament de Catalunya d’una delegació de representants legals dels treballadors per ser rebuts per les comissions parlamentaries.

Des de la Federació del Metall, Construccions i Afins de la UGT de Catalunya rebutgem totalment l’ERO presentat. Cal recordar que General Cable té un miler de treballadors arreu de Catalunya -repartits en 4 centres de treball: Abrera, Barcelona, Manlleu i Montcada- i està especialitzada en la fabricació de cables.