Dimecres, jornada de protesta contra les retallades a la sanitat

Als hospitals de Can Ruti, Vall d’Hebron, Sant Pau i Parc Taulí

Demà dimecres, 12/12/12, diferents centres hospitalaris de Barcelona realitzaran actes de protesta contra les retallades a la sanitat pública catalana, que el Govern en funcions ja ha anunciat que augmentaran en els pressupostos per al 2013. Aquestes retallades no només suposen una agressió als drets laborals dels treballadors i les treballadores del sector, sinó que estan deteriorant el servei a la ciutadania i s’està encaminant la seva privatització.

Els treballadors i les treballadors de l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona (Can Ruti), juntament amb usuaris i usuàries, faran demà a partir de les 13 hores una cadena humana que envoltarà l’hospital.

Pel que fa a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona, la Junta de Personal, juntament amb treballadors i veïns, realitzarà una tancada de 24 hores al vestíbul del centre, des de les 9 hores de demà fins a les 9 hores de dijous. La tancada s’iniciarà a les 9 hores amb una assemblea amb xocolatada; a les 13 hores es llegirà el manifest “Per una sanitat digna i de qualitat”; a les 15.30 hores es farà un dinar al vestíbul; a la tarda es projectarà un documental sobre les retallades, i a les 9 hores de dijous finalitzarà la tancada amb una nova assemblea.

El comitè d’empresa de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona continua amb la tancada indefinida que va iniciar el passat 28 de novembre. Demà a les 14.30 hores comitè, treballadors i usuaris es concentraran al vestíbul i marxaran fins al carrer.

I recordem que el comitè d’empresa del Consorci Sanitari Parc Taulí de Sabadell va iniciar ahir a la nit una acampada indefinida al vestíbul de l’hospital.