Dos dies de vaga a Nylstar (Blanes) contra la modificació de les condicions de treball

nylstarEl primer congrés de la FITAG-UGT de les Comarques Gironines, celebrat ahir dijous, ha aprovat una resolució a través de la qual:

Ø  Es solidaritza amb els treballadors i les treballadores de Nylstar en la seva decisió de realitzar dos dies de vaga i una manifestació en protesta per la imposició de l’empresa de realitzar una modificació de les seves condicions de treball que, a més d’atemptar contra els seus drets, pot afectar seriosament la continuïtat de la producció de Meryl.

Ø  Dóna suport a la seva decisió de reivindicar una retirada de les condicions de jornada i descans que imposa l’empresa després d’una negociació que ha finalitzat sense acord amb els representants dels treballadors, ja que aquesta imposició pretén implantar condicions de treball agressives en matèries tan sensibles com la salut i la seguretat de la plantilla, així com la impossibilitat de conciliar els horaris de treball amb les seves responsabilitats familiars.

Ø  Insta a l’empresa Nylstar que obri un diàleg encaminat a la consecució d’un acord amb els treballadors, que eviti que s’implantin unes mesures rebutjades contundentment pels treballadors afectats, i que combini la negociació de les condicions de treball amb un projecte de viabilitat de la companyia, una companyia centenària que consolidat el seu projecte industrial, de benestar social i riquesa econòmica en les comarques gironines.