Dues jornades de vaga al centre de transportes Azkar al CIM Vallès

camions

L’empresa redueix unilateralment l’11% del salari a la plantilla, mentre els seus beneficis s’incrementen en més del 40%

El Comitè d’Empresa de Transportes Azkar, amb majoria de la UGT, ha convocat els 200 treballadors del seu centre més gran, el del CIM Vallès (Santa Perpètua de Mogoda), a dues jornadas de vaga convocades per a la propera setmana en protesta per l’incompliment sistemàtic i les decisions unilaterals que ha pres la direcció de l’empresa i que afecten greument els drets dels treballadors i les treballadores. Si la reunió de mediació del proper dijous 12 acaba sense acord, la vaga tindrà lloc els propers dies 17 i 18 de gener.

Durant el mes d’abril, la direcció de Transportes Azkar va anunciar la intenció d’efectuar canvis per motius econòmics. Malgrat els intents del Comitè per parlar sobre aquests canvis, la direcció no ha volgut en cap moment negociar amb els sindicats. Al contrari, ha emprat constantment l’amenaça de presentació d’un Expedient de Regulació d’Ocupació.

Finalment, a partir del 22 de desembre la direcció de Transportes Azkar ha fet arribar als treballadors del centre de Santa Perpètua de Mogoda cartes nominatives amb els canvis decidits unilateralment, canvis substancials de les condicions de treball: reducció de l’11% del salari, reducció de les vacances, eliminació de 3 dies de permís acordats, etc. Totes aquestes modificacions incompleixen taxativament els acords assolits entre empresa i Comitè.

Aquestes mesures menyspreen les condicions de la plantilla, tot i haver tancat el  2010 amb uns beneficis de més del 40% respecte l’exercici anterior. I es desentenen dels requeriments de la Inspecció Laboral de Treball sobre la realització d’estudis ergonòmics corresponents a les condicions de treball, que la Inspecció reclama des de 2008.

camions

El Comitè d’Empresa de Transportes Azkar, amb majoria de la UGT, ha convocat els 200 treballadors del seu centre més gran, el del CIM Vallès (Santa Perpètua de Mogoda), a dues jornadas de vaga convocades per a la propera setmana en protesta per l’incompliment sistemàtic i les decisions unilaterals que ha pres la direcció de l’empresa i que afecten greument els drets dels treballadors i les treballadores. Si la reunió de mediació del proper dijous 12 acaba sense acord, la vaga tindrà lloc els propers dies 17 i 18 de gener.

Finalment, a partir del 22 de desembre la direcció de Transportes Azkar ha fet arribar als treballadors del centre de Santa Perpètua de Mogoda cartes nominatives amb els canvis decidits unilateralment, canvis substancials de les condicions de treball: reducció de l’11% del salari, reducció de les vacances, eliminació de 3 dies de permís acordats, etc. Totes aquestes modificacions incompleixen taxativament els acords assolits entre empresa i Comitè.