Dues marxes recorreran Barcelona per exigir inversió pública i reactivar el sector de la construcció

habitatgeLa Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya i la Federació de Construcció i Fusta de CCOO de Catalunya organitzen demà dimecres, 4 de juliol, dues marxes per Barcelona per exigir inversió pública per reactivar el sector de la construcció.

Les marxes sortiran a les 9.30 hores, una des de l’estació de Renfe de Fabra i Puig, i l’altra de l’estació de Sants, i confluiran a les 12 hores al Parlament, on es farà lectura i lliurament d’una manifest.

No és assumible que la solució del sector de la construcció passi per la destrucció de 142.872 llocs de treballs des que va començar la crisi, com a conseqüència no només de l’aturada de les empreses de promoció i edificació del sector privat, sinó també per la manca d’actuació de l’administració pública, que no ha deixat de castigar el sector.

La reactivació i el manteniment de la construcció, així com dels subsectors que en depenen, fa imprescindible la inversió pública en infraestructures però també fa indispensable redissenyar la normativa urbanística, encarar els canvis adients per al desenvolupament de l’activitat immobiliària per tal que donin resposta a les noves necessitats socials, i recolzar el manteniment, reforma i rehabilitació dels edificis de propietat privada per fer-los sostenibles, eficients en l’aspecte energètic, habitables i accessibles.

És per tot això que els sindicats exigim als grups parlamentaris i al Govern de la Generalitat que debatin i executin un pla de reactivació econòmica que estimuli la inversió pública i la lluita contra l’atur, i que senti les bases d’un nou model productiu en el sector de la construcció.