Educació fa marxa enrere sobre l’organització de la jornada lectiva al mes de juny

aula-amplio2

En relació amb l’anunci del Departament d’Educació que els centres escolars podran tornar a implantar la jornada intensiva durant dues de les tres setmanes de classe del mes de juny, des de la Federació d’Ensenyament (FETE) de la UGT de Catalunya volem fer les puntualitzacions següents:

1.- Celebrem el replantejament que ha dut a terme el Departament en una qüestió que havia provocat un gran rebuig i malestar en amplis sectors de la comunitat educativa.

2.- Aquest canvi d’orientació en la política del Departament que dirigeix Ernest Maragall confirma que les mobilitzacions del professorat són positives i que, al final, acaben donant els seus fruits.

3.- Esperem que aquest anunci no sigui només una declaració d’intencions en plena campanya electoral i que els Serveis Territorials d’Educació concedeixin efectivament la jornada contínua als centres que ho demanin.

4.- Recordem que FETE – UGT de Catalunya està duent a terme una campanya de recollida de signatures entre els professionals de l’educació per aconseguir que el Departament d’Educació reconegui als centres educatius públics de Catalunya el seu dret a escollir el model de jornada lectiva en el marc de l’autonomia de centres. Podeu consultar aquesta campanya, titulada “Pel dret a decidir”, al web www.feteugt.cat.