El 14è Congrés aprova per unanimitat les dues resolucions presentades per la IV trobada de líders sindicals

trobada-internacionalEls delegats i les delegades presents al 14è Congrés de la UGT de Cataluya han aprovat per unanimitat les dues resolucions presentades per la IV Trobada Internacional de Líders Sindicals.

Aquesta trobada ha comptat amb representants dels sindicats de França (CFDT i CGT), Alemanya (DGB), Itàlia (CGIL i CISL), Israel (HISTADRUT), Andorra (USD’A), Grècia (GSEE), Anglaterra (TUC), Escòcia (STUC), Euskadi (ELA), Marroc (FDT-M, Sindicalistes Solidaris i UGT-M), Algèria (UGT-A), Tunísia (UGT-T) i d’El Salvador (CTD).

Les resolucions aprovades són la Declaració de la IV Trobada Internacional de Líders Sindicals i una Carta oberta a la UE.

En la Declaració de Barcelona “Democratitzar la globalització, globalitzar els drets laborals”, els sotasignants es comprometen “a treballar plegats i sense fronteres en el sí de la Confederació Sindical Internacional per l’assoliment del treball digne en els seus quatre pilars: generació d’ocupació, drets fonamentals en el treball, seguretat socials i diàleg social”.

Tanmateix, el 14è Congrés ha aprovat per unanimitat la Carta oberta a la UE de la IV Trobada Internacional de Líders Sindicals, que exigeix un canvi radical de les polítiques europees i que conclou que “Europa és per a nosaltres la voluntat ferma de conviure, i el model d’estat del benestar europeu, el nostre signe d’identitat.