El 2010 finalitza amb 10.000 treballadors autònoms menys a Catalunya

cocinero.jpg

La CTAC-UGT de Catalunya alerta de la destrucció de 30 negocis diaris en el darrer any

A finals de 2007, Catalunya encapçalava el rànking de treballadors per compte propi de l’Estat, situant-se molt a prop dels 600.000 autònoms. Només tres anys més tard, Catalunya tanca el 2010 amb 537.853 treballadors autònoms, el que representa quasi 10.000 actius menys que en el mateix mes de desembre de l’exercici anterior. Si Catalunya era líder en creació d’autoocupació, ara ho és en la seva destrucció. A casa nostra, cada dia han tancat 30 negocis. O, el que és el mateix, 885 emprenedors han vist cada mes com fracassava el seu negoci.

Gener  2010

Gener 2011

Diferencial

-5968

Girona

-1204

-1397

Tarragona

-2046

Catalunya

-10615

És per aquesta raó que la CTAC-UGT de Catalunya demana al nou govern de la Generalitat de Catalunya que incorpori els treballadors autònoms en les seves prioritat, creant la Direcció General de l’Emprenedor, i doni així una resposta d’urgència a un dels col·lectius que està vivint la crisi de manera més intensa. Reclamem:

1. Una política integral per a l’emprenedoria i l’autoocupació que fomenti tots els aspectes essencials que afavoreixin la creació d’empreses (formació, assessorament, assistència tècnica).

2. Un impuls definitiu als crèdits mitjançant l’ICF i el seu SGR Avalis per garantir un finançament i liquiditat suficient per al col·lectiu de treballadors autònoms.

3. Que implementi mesures per limitar la responsabilitat patrimonial de l’emprenedor evitant d’aquesta manera que la vida familiar quedi supeditada a l’activitat emprenedora.

4. La creació express de societats i la simplificació de tràmits burocràtics que impedeixen i coarten l’òptima posada en marxa de negocis.