El 45% dels joves catalans aturats entre 25 i 34 anys no cobra cap prestació

joves_expulsats_paradis
L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya proposa que els bancs i caixes, responsables d’aquesta crisi, paguin el PIRMI

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya ha presentat avui l’informe “Joves, expulsats del paradís”. Tenim la generació de joves més formada de la nostra història, però també la que s’està trobant la pitjor realitat a l’hora de tenir la seva pròpia vida. Segurament, la primera generació de la nostra història que viurà pitjor que els seus pares. Ens trobem davant d’una greu fractura social i generacional.

Icona de fitxer Joves, expulsats del paradís

Als elevats índexs d’atur hem d’afegir que el temps sense feina s’allarga i la percepció de qualsevol tipus de subsidi, i per tant, d’ingressos, s’esgota. Fins al punt que, actualment, el 45% dels joves aturats entre 25 i 34 anys ja no cobra cap prestació, percentatge que arriba al 86% en el cas dels joves entre 16 i 24 anys.

Si a això afegim que els que treballen tenen majoritàriament condicions laborals i sous precaris, només s’entén la supervivència dels nostres joves gràcies a la família, que en els darrers anys ha fet de veritable pilar de l’Estat del Benestar al nostre país. Però aquest “coixí” també està en perill, i més en un context de retallades socials: amb la crisi Catalunya ja té 876.000 llars amb tots els membres desocupats.

Entre d’altres, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya proposa que la banca es faci càrrec del cost del PIRMI. Ja que el sistema financer és responsable de la greu crisi econòmica que vivim i que les víctimes estan sent milers de famílies que es queden sense feina i sense recursos, considerem que els bancs i caixes haurien d’aportar una part dels seus beneficis per sufragar les prestacions a aquelles persones que han esgotat l’atur. Si els diners dels ciutadans es poden destinar a rescatar bancs i caixes, els seus diners han de servir per rescatar persones sense ingressos.