El 52% de la contractació a les comarques de Girona és temporal eventual de la producció

Durant l’any 2014 més del 60 % dels contractes indefinits a la demarcació van ser a jornada parcial

La UGT Comarques Gironines ha presentat aquest matí un informe sobre els tres anys de reforma laboral a la demarcació, que només ha servit per empitjorar les condicions de treball del conjunt de treballadors i treballadores, disminuint la estabilitat laboral i reduint la qualitat.

En aquests tres anys de reforma laboral:

• El contracte més utilitzat a les comarques gironines és el temporal d’eventual de la producció, que representa ja més de la meitat de la contractació a les nostres comarques (el 52%) i cal subratllar que és un contracte molt precari i deixa als treballadors com una eina al servei d’una feina o tasca concreta.
  • El contracte estrella de la reforma, el contracte per a emprenedors, no té cap incidència positiva en el mercat laboral, ja que en aquest període no ha representat ni un 1% de la contractació.
  • La dualitat del mercat laboral no ha ni desaparegut ni ha disminuït, i s’han empitjorat les condicions: durant aquest 2014 més del 60% dels contractes indefinits són a jornada parcial.

Des del nostre sindicat continuem demanant la derogació de la reforma laboral, que ha fet augmentar la precarietat, la temporalitat i la parcialitat en la contractació.

Informe "3 anys de reforma laboral a comarques gironines"
407.4 KiB, 210 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu