El 60% de la plantilla del sector del Contact Center secunda la vaga

mani-contact5

Les aturades parcials convocades avui al sector de Contact Center han tingut un seguiment mig d’un 60% a Catalunya (en el torn de la nit passada, d’aquest matí i de la tarda, que encara continua), amb algunes empreses on les aturades han arribat a tenir un seguiment d’entre el 80 i el 90%.

Alguns exemples són l’empresa Extel de l’Hospitalet de Llobregat, amb un seguiment del 85%; Emergia, amb seu a Barcelona i Terrassa, amb un 75%; Konecta BTO, amb diferents seus a Barcelona, amb el 50%, i Atento, amb seu a Barcelona, Tarragona i Lleida, amb un seguiment del 50%, tot i que en algunes de les seves campanyes s’han decretat serveis mínims del 100%.

Des de la UGT de Catalunya valorem aquest seguiment al sector d’una manera molt positiva i esperem que la patronal es replantegi la seva actitud de bloqueig del conveni col·lectiu i permeti la desconvocatòria de les mobilitzacions previstes.

Avui s’han convocat aturades parcials de dues hores per torn (de 00:00 a 02:00h, de 10:30h a 12:30h i de 16:30 a 18:30h) igual que el proper 29 de setembre. El dia 6 d’octubre s’ha convocat una vaga de 24 hores.

Recordem que les principals demandes dels representants dels treballadors i les treballadores per al conveni col·lectiu són:

  • Augment del poder adquisitiu.
  • Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.
  • Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.
  • Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.
  • Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).
  • Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).
  • Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*