El 80% dels empleats d’equipaments esportius i lleure no cobren ni 740€ al mes

poliesportiu.jpgLa UGT de Catalunya reclama que el nou conveni no inclogui categories amb sous per sota dels 1.000 euros bruts

La UGT de Catalunya exigirà en la negociació del nou Conveni Col·lectiu de Treball de les Empreses Privades que Gestionen Equipaments i Serveis Públics, Afectes de l’Activitat Esportiva i Lleure que aquest no inclogui salarials per sota dels 1.000 euros bruts al mes. Ahir es va constituir la taula de negociació per aquest nou conveni, que ha de tenir una vigència de tres anys (de 2008 a 2010).

Actualment, més de 2.000 treballadors i treballadores es regeixen per aquest Conveni Col·lectiu. La seva edat mitjana és de 25 anys i el salari mitjà és de 825 euros bruts mensuals, tot i que el 80% en cobra 733, sous clarament insuficients, sobretot si tenim en compte que el 90% dels treballadors desenvolupen la seva tasca professional en instal·lacions públiques i de serveis, la gestió de les quals sovint han estat externalitzades des del Ajuntament, majoritàriament.

Els treballadors i les treballadores adscrits en aquest conveni realitzen múltiples activivitats (natació, fitnnes, aeròbic, aquaguim, etc.) en pavellons, polisportius i piscines, entre altres.

{mxc}