El 90% del torn de matí de la plantilla de Correus se suma a la vaga pel bloqueig del conveni i la retallada de llocs de treball

vaga-correusEls treballadors i les treballadores de Correus han seguit massivament la primera de les tres jornades de vaga convocades a Correus com a protesta per la negociació del conveni col•lectiu i acord general, bloquejat des fa un any i mig, i per rebutjar la retallada de 15.500 llocs de treball des del 2010.

Durant la nit, el seguiment ha superat el 85%. En el torn de matí, el 90% de la plantilla de Barcelona, Girona i Tarragona han secundat la vaga. A Lleida el seguiment ha estat del 70%.

Mentre la negociació de la regulació laboral està bloquejada des de fa mesos, Correus està aplicant la major retallada de la seva història, amortitzant llocs de treball i reduint la contractació. En els darrers cinc anys s’han suprimit 15.500 llocs en l’operador públic postal, 11.000 en el que portem de legislatura.

Aquesta retallada de plantilla provoca un augment de l’estrès, del nombre de quilòmetres a realitzar, de la polivalència i de la precarització de l’ocupació que estan patint els treballadors i les treballadores. En resum, menys plantilla, més feina, en pitjors condicions i amb menys salari. D’altra banda, la política de retallades a Correus està privant milers de ciutadans del dret a un servei postal de qualitat en els termes i les garanties que la Directiva Postal Europea i les lleis determinen.

Els sindicats convocants consideren que l’única sortida a aquest conflicte laboral passa per posar fre als ajustos i retallades injustificats d’ocupació que es produeixen i assolir un nou conveni col•lectiu i acord general que contempli un salari digne, la recuperació del poder adquisitiu amb increments salarials després d’anys de congelació, així com la consolidació de l’ocupació i el manteniment de la ultraactivitat.

A més del dia d’avui, els sindicats han convocat dues jornades més de vaga, el 15 i el 22 de maig, i dues aturades parcials més, el 14 i el 21 de maig, a tot l’Estat.