El 90% dels treballadors de l’Ajuntament de Barcelona vota a favor de prorrogar el conveni col•lectiu fins al 2015

ajbarcelonaL’acord també inclou l’avançament de les pagues extres del 2013, 2014 i 2015 per esmorteir el no cobrament de la paga de Nadal d’aquest any, suspesa pel decret llei del Govern de l’Estat

Els treballadors i les treballadores de l’Ajuntament de Barcelona van donar ahir el seu suport de manera molt àmplia al preacord per prorrogar el conveni col·lectiu i avançar l’abonament de les pagues extraordinàries del 2013, 2014 i 2015.

D’un cens d’uns 9.200 treballadors i treballadores (Guàrdia Urbana, Bombers, personal d’administració i gestió, de serveis socials, de serveis centrals, dels instituts i consorcis, de l’IMEB i del Consorci d’Educació), van votar al referèndum 7.008 persones, el que suposa una participació del 61,7%. El 89,68% van votar a favor del preacord, mentre que només el 9,9% van votar en contra.

Amb aquest resultat, ahir a la nit els sindicats UGT de Catalunya, CCOO, CGT i SAPOL van signar l’acord amb l’Ajuntament de Barcelona. La Mesa General de negociació està conformada per 5 membres de la UGT de Catalunya, 4 de CCOO, 2 de CGT, 2 de SAPOL i 2 d’ASI (els únics que no van signar).

L’acord refrendat per la plantilla té tres eixos principals:

• La pròrroga del conveni actual (2008-2011) fins al 2015, de manera que es garanteixen les condicions laborals i socials de la plantilla.
  • La posada en marxa d’un fons social d’ajudes als treballadors i les treballadores, que ja s’incloïa al conveni 2008-2011 però no s’havia dotat encara de quantia econòmica.
  • L’avançament -durant els anys 2013, 2014 i 2015- de la paga de juny al gener i de la paga de Nadal al juny. D’aquesta manera, s’intenta esmorteir el no cobrament de la paga de Nadal d’aquest any, suspesa pel decret llei del Govern de l’Estat. Aquesta clàusula serà de caràcter voluntari per part dels treballadors i les treballadores.

La secció sindical de la UGT de Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona valora molt positivament el resultat del referèndum, així com l’elevada participació i el clima laboral en què s’han desenvolupat les votacions. El nostre sindicat considera que prorrogar el conveni col·lectiu és la millor opció, ja que una negociació en l’actual context econòmic només suposaria una baixada de les condicions laborals de la plantilla. La negociació es trasllada així al 2015, moment en què –esperem- la situació econòmica hagi millorat.