El 90% dels treballadors del sector del manteniment elèctric secunden la vaga del sector

endesaDemà, 8 de gener, nova jornada de vaga i manifestació fins al Parlament de Catalunya

La UGT de Catalunya xifra en un 90% el seguiment de la jornada de vagaconvocada per avui en el sector del manteniment elèctric a tot Catalunya, a la que estan convocats uns 1.200 treballadors i treballadores d’una desena d’empresa contractistes d’Endesa, com Elecnor, FCC, Emte, Cobra o Semi.

Els treballadors i les treballadores del sector del manteniment de les línies de subministrament d’energia elèctrica estan patint cada vegada més la pressió de les diferents empreses contractistes d’Endesa. Des de 2010 hi ha una pressió a la baixa en les condicions de treball i salarials, i una creixent destrucció d’ocupació (superior al 50%), fet que afecta també la qualitat del subministrament i a les condicions de seguretat.

Els sindicats consideren que Endesa ha de garantir un mínim de treballadors i condicions laborals a les empreses subcontractades, de manera que es pugui garantir el subministrament elèctric, i demanen a la patronal ADEMI (que agrupa aquestes empreses) un acord bàsic en plantilles, condicions laborals, jornada i prevenció de riscos.

Demà, dijous 8 de gener, tindrà lloc la segona jornada de vaga del sector enguany. Els treballadors i les treballadores es manifestaran fins al Parlament de Catalunya (13 hores) per exigir les seves reivindicacions.