Informe Jove = Precari?

jove-precari

El 94% dels joves catalans que es van quedar a l’atur el juliol havien estudiat, com a màxim, Educació Secundària

En el marc de la campanya ‘Amb l’aigua al coll’ de l’AVALOT – Joves de la UGT de Catalunya, el seu portaveu nacional, Chakir el Homrani, i la secretària de Política Institucional de la UGT de Catalunya, Neus Munté, presentaran demà en roda de premsa l’informe ‘Jove=Precari?’, en el qual es denuncia la situació que viuen els i les joves catalanes en l’àmbit del mercat de treball, un dels col·lectius més afectats per la crisi econòmica.
File Icon Jove = Precari? Informe “Els altres joves” 2010

Tal i com indica l’estudi, durant l’any 2009, 154.000 joves de 16 a 24 anys ni van seguir cap tipus d’itinerari formatiu ni van realitzar cap tipus de treball reconegut. Són els que el nostre sindicat ha donat a conèixer com a ‘els altres joves’. Tanmateix, l’AVALOT i la UGT de Catalunya denunciaran en la roda de premsa que el 94% dels joves catalans que es van quedar a l’atur el passat mes de juliol tenien un nivell d’estudis que, com a màxim, arribava a l’ESO.

L’estudi també incorpora una anàlisi detallat dels elements de la reforma laboral aprovada al Congrés dels Diputats que afecten el col·lectiu de joves. Per al nostre sindicat, les mesures previstes no només no solucionaran la precarietat que viuen els joves treballadors i treballadores, sinó que l’agreujaran notablement.