El 96% de la plantilla de DERBI arpova el preacord que permet desconvocar la vaga

derbiEl preacord fixa les condicions dels treballadors que es veuran obligats a deixar la fàbrica i la dels que podran ser recol•locats, si reeixeix una alternativa industrial

Un 96% de la plantilla actual de Derbi -144 dels 150 treballadors- han aprovat aquest matí en una assemblea de treballadors i treballadores el principi d’acord al qual han arribat la direcció del Grup Piaggio i el Comitè d’Empresa de Derbi.

La importància del preacord radica en què es fixen les condicions dels treballadors i les treballadores que hauran d’abandonar la fàbrica de Martorelles quan Piaggio decideixi tancar-la, però també assegura les condicions dels treballadors que siguin recol·locats si finalment reeixeix l’alternativa industrial que s’està buscant.

El Comitè d’Empresa ha forçat a la direcció de Piaggio a garantir que els treballadors de Derbi rebran les mateixes condicions acordades fins a desembre de 2012, sigui quina sigui la data de sortida de Piaggio de Martorelles. És a dir, un acord sine die que garanteix les següents condicions:

• Que quan tanqui la planta de Derbi la indemnització per aquells treballadors que es quedin a l’atur serà de 45 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats, fins al 31 de desembre de 2012, i de 33 dies per any treballat amb un màxim de 24 mensualitats a partir de l’1 de gener de 2013.
  • Que, en cas que hi hagi una alternativa per a la planta de Martorelles, aquells treballadors que siguin recol·locats en la nova empresa seran indemnitzats amb 40 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats.

Tanmateix, el preacord garanteix les prejubilacions a partir dels 55 anys i un augment linial de 3.500 euros.

Aquest preacord permet desconvocar la vaga que la plantilla manté des de fa 43 dies.