El centre hipercor meridiana porta 24 anys sense llicència municipal d’activitat

corte-ingles-allargat.jpg

El nostre sindicat denunciarà aquesta greu infracció en els propers dies i acusa El Corte Inglés de competència deslleial

La UGT de Catalunya interposarà en els propers dies una denúncia contra el grup El Corte Inglés per infracció de la normativa de permissos d’activitat, permissos d’obres i protecció de dades dels treballadors.

Ara fa més d’un mes que el nostre sindicat va sol·licitar per escrit a l’empresa la documentació relativa a algun dels seus centres en matèria de llicències d’obres de comunicació entre centres, permissos de rotulació i pancartes, llicències municipals d’obertura, i estudi mediambiental. Fins al moment, El Corte Inglés ha actuat com és habitual i no ha donat cap resposta.

Davant aquesta situació, en què l’empresa no lliura als representants dels treballadors la documentació sol·licitada, ni respon ni justifica la legalitat de la seva activitat, amb la finalitat de preservar l’estat de dret i les normes de convivència vigents, a la UGT de Catalunya no li queda cap més remei que  interposar les corresponents denúncies davant la Inspecció de Treball i l’Ajuntament de Barcelona, amb la finalitat que El Corte Inglés s’avingui a complir la normativa laboral i municipal. El nostre sindicat denunciarà que el centre Hipercor de Meridiana porta 24 anys sense licència municipal d’activitat per als seus magatzems.

Per a la UGT de Catalunya és del tot inversemblant que una gran empresa com El Corte Inglés no faci cas de la normativa existent i enganyi les autoritats i el conjunt de la societat obviant les normes fiscals, laborals i de convivència, beneficiant-se de la situació per practicar competència deslleial dins dels sector.

Tanmateix, després de mantenir diferents converses amb la direcció de l’empresa en les quals s’ha informat d’una presumpta existència de negligència en la protecció de les dades dels treballadors, i no obtenir-ne resposta, la UGT ho denunciarà davant de l’Agència Estatal de Protecció de Dades amb la finalitat que es realitzi la corresponent inspecció i es depurin les necessàries responsabilitats.

Amb aquesta actitud, El Corte Inglés demostra de nou el seu menyspreu per l’estat de dret i, sobretot, la interlocució social, així com per la cerca de solucions als problemes mitjançant el diàleg i l’intercanvi d’informació. Torna a demostrar que no li interessa ni respecta aquests espais com a model de convivència i relacins laborals.{mxc}