El comitè d’empresa de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell inicia una acampada indefinida

sant-pauSe suma a la protesta iniciada per l’Hospital de Sant Pau contra les retallades a la sanitat previstes als pressupostos del 2013

Avui dilluns, 10 de desembre, a partir de les 21.30 hores, el comitè d’empresa de la Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell (CSPT), com a representant dels treballadors i les treballadores ha decidit acampar de forma indefinida al vestíbul de l’hospital com a protesta contra les properes retallades en salut anunciades per la Generalitat de Catalunya. Ens sumen així a les mobilitzacions iniciades per altres hospitals públics, com ara l’acampada de l’Hospital Sant Pau de Barcelona.

Des del 2010 estem patint agressions continuades dels diferents governs que vulneren els nostres drets laborals: retallades de sou i de dies de descans, no cobertura de professionals, increment de jornada amb el conseqüent risc d’acomiadaments, retirada de la paga extra de Nadal, etc. Però no només patim com a treballadors i treballadores, sinó que també som usuaris d’una xarxa de salut pública que cada cop està més deteriorada i que ja comença a donar signes de privatització.

Al nostre centre hem patit el tancament de quiròfans a les tardes (1.800 intervencions quirúrgiques menys anuals), 78 llits de planta, reducció del pressupost dels programes de prevenció del càncer, reducció del pressupost de farmàcia hospitalària, reducció de visites i proves complementàries, llistes d’espera inacceptables.

A més, el Govern en funcions ja ha anunciat noves retallades per al 2013, que faran molt difícil mantenir la qualitat del servei a la ciutadania… fins i tot la impossibilitat de continuar prestant alguns d’ells, ja que aquests pressupostos porten implícits la destrucció de llocs de treball de professionals sanitaris.

Com a representants de la plantilla de la CSPT exigim al nou Govern un canvi en les polítiques socials, que no es contemplin retallades en sanitat als propers pressupostos, que no es privatitzin cap centre públic i no a l’euro per recepta.

Amb aquesta reivindicació esperem que en els propers dies, treballadors, ciutadans i més centres sanitaris se sumin a aquestes mobilitzacions i puguem així aturar aquest atac contra l’estat del benestar.