El comitè d’empresa de Ràdio Barcelona denuncia l’acomiadament de 6 treballadors d’ona FM

microfonEls representants temen que aquest sigui l’inici d’un procés de desmantellament de l’actual estructura de l’emissora

El Comitè de Ràdio Barcelona i el Comité Intercentros de PRISA Radio condemnen l’acomiadament de 6 companys d’Ona FM. Els representants dels treballadors i les treballadores temen que aquest sigui l’inici d’un procés de desmantellament de l’actual estructura d’aquesta emissora.

Les 6 persones acomiadades avui portaven entre 1 i 5 anys col·laborant de forma continuada en la programació d’Ona FM i, en alguns casos, s’ocupaven de la presentació d’alguns programes destacats de la graella.

Tanmateix, el Comitè de Ràdio Barcelona i el Comitè Intercentros de PRISA denuncien la manera com s’han gestionat aquests acomiadaments, que l’empresa ha justificat per un avançament de la programació d’estiu que els porta a suprimir tres programes d’emissió diària. Un fet que mai s’havia produït en una data tan prematura com el 31 de maig.

Els representants dels treballadors consideren inadmissible no només el fons, sinó també la forma com s’han executat els acomiadaments. Durant tot el matí els afectats i la resta del personal d’Ona han viscut el drama de veure com uns companys s’esperaven a la redacció mentre es produïa el degoteig d’acomiadaments. També consideren  inacceptable la pressió exercida per l’empresa sobre els treballadors afectats per tal que acceptessin a l’instant les condicions de sortida.

Fins aquest moment, la direcció no ha explicat als treballadors adscrits a la programació d’Ona quins són els seus plans de futur, ni si el projecte d’Ona continuarà com a tal la propera temporada. Una situació d’incertesa que afecta, directament, a més de vint de persones i a les seves respectives famílies.

Per tot això, el Comitè de Ràdio Barcelona i el Comitè Intercentros de PRISA reclament a la direcció de l’empresa valentia per explicar de forma immediata el pla de futur que preveu per Ona FM i que es disculpi amb els treballadors acomiadats, i amb la resta de la plantilla, per la situació especialment dolorosa que s’ha viscut avui a la redacció de Ràdio Barcelona.