El comitè d’empresa de Robert Bosch rebutja la venda de la planta de Castellet i la Gornal

boschLa plantilla demana a la direcció claredat i un futur industrial dins del grup Bosch

El comitè d’empresa de la fàbrica de Robert Bosch a Castellet i la Gornal (Alt Penedès) rebutja totalment la venda de la fàbrica anunciada per la direcció i denuncia la mala gestió que ha fet la multinacional amb aquest centre de treball, ja que no ha sabut gestionar de manera objectiva la seva viabilitat: en els darrers deu anys ha reduït en un 60% el nombre de treballadors i treballadores (d’uns 1.100 a uns 440) i ha fet una deslocalització salvatge de producció cap a països de l’Est, com Hongria i Sèrbia.

Des del comitè també es vol destacar el comportament exemplar que ha tingut en tot moment la plantilla, la qual ha estat sempre a l’altura de les circumstàncies, tot i que ens els darrers anys ha viscut moltes situacions desagradables que se sumaven a la incertesa de futur (expedients de regulació de suspensió, sense conveni des del 2012, etc.). No obstant això, els treballadors i les treballadores de Robert Bosch han continuat realitzant la seva feina amb motivació i professionalitat, aconseguint els objectius marcats, tant en productivitat com millorant els índexs d’absentisme, entre d’altres. La planta de Castellet i la Gornal ha estat guardonada en diverses ocasions, amb importants reconeixements i certificacions de qualitat, i ha estat nomenada la millor planta de la divisió ED el 2013.

Una multinacional que presumeix de ser una “fundació” i estar “socialment compromesa” està faltant als seus principis pel que fa a un centre com Castellet i la Gornal, amb una llarga trajectòria de bon funcionament i que empara no només les famílies de les persones que composen la plantilla, sinó també molts treballadors i treballadores d’altres empreses relacionades amb l’activitat de Bosch, tant dins com fora de la comarca.

Al passat mes d’octubre, la Direcció va plantejar 110 baixes, i ahir la venda de la fàbrica. És més que evident la manca d’honestedat i compromís amb la plantilla, ja que no es tracta de decisions que es puguin prendre a la lleugera, i tant una com l’altra s’han comunicat a la representació sindical com una decisió ferma.

Els treballadors i les treballadores de la planta de Castellet i la Gornal demanen a la direcció claredat i un futur industrial dins del grup Bosch. La venda de la fàbrica no és una solució vàlida.