El comité d’empresa de TMB Metro aconsegueix un acord per cobrar la paga de nadal

MetroLa plantilla ha votat a favor en dues assemblees celebrades avui

Els treballadors i les treballadores de TMB – metro han donat el seu suport al preacord a què havien arribat el comitè i la direcció de l’empresa per aconseguir una compensació econòmica equivalent a la paga de Nadal.

En les assemblees celebrades avui al matí i a la tarda, 1.061 treballadors han votat a favor, 416 han votat en contra i 73 s’han abstingut. Amb aquest resultat, el comitè d’empresa signarà l’acord amb la direcció de TMB.

Segons aquest acord, durant 2013 i 2014 la plantilla accepta ampliar el període de gaudi de les vacances fins al Nadal, prioritzant la voluntarietat dels treballadors. A canvi, el proper dia 15 de desembre la plantilla cobrarà una quantia econòmica equivalent a la paga de Nadal retinguda pel Govern de l’Estat mitjançant el RD 20/2012. Recordem que aquest decret s’aplica als empleats públics i que els treballadors de TMB no ho són, el que suposava una vulneració del seu dret a la negociació col•lectiva.

Amb l’acord també s’ha aconseguit que la borsa d’estiu –dels treballadors que fan les suplències durant les vacances de la plantilla- sigui a partir d’ara pública, transparent i negociada amb el comitè, de manera que s’assegura la contractació d’aquestes persones durant 2013 i 2014.