El Comitè d’Empresa de TV3 convoca una concentració contra les retallades i en defensa del conveni col·lectiu

tv3

Al TNC, on tindrà lloc la cerimònia del premi Català de l’Any

El comitè d’empresa de TV3 ha convocat avui dimarts una concentració a les 20 hores davant del Teatre Nacional de Catalunya, on tindrà lloc la cerimònia de lliurament del premi Català de l’Any i a la qual assistirà el president de la Generalitat.

Després de la victòria que representa la renúncia de la direcció a externalitzar el Departament Comercial, és moment de recordar altres reivindicacions de la plantilla de TV3: cap més retallada, que no es pretenguin més externalitzacions i recuperar el conveni col·lectiu.

La UGT de Catalunya celebra que el Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) hagi decidit detenir el procés d’externalització de la gestió de la publicitat de Televisió de Catalunya, i que els treballadors dels Departament Comercial no es vegin afectats.

Des del nostre sindicat sempre hem rebutjat i considerat un error la decisió de la CCMA i del Parlament de Catalunya de privatitzar el Departament Comercial de TV3, perquè suposaria l’afebliment de la televisió pública del país. La gestió de la publicitat, una de les principals fonts d’ingressos de la televisió, és estratègica i ha d’estar integrada en el propi ens. És inversemblant que es pugui concedir la gestió a un grup empresarial privat amb possible incompatibilitat d’interessos.

Sens dubte, la paralització d’aquest procés de privatització ha estat possible per la pressió política i la mobilització social permanent dels treballadors i les treballadores de TV3.