El Comitè d’empresa de TVE Catalunya rebutja el tancament del Canal Teledeporte

carpa-tve-753702Comunicat del Comitè d’Empresa de TVE Catalunya:

Davant l’anunci del projecte de tancament del canal Teledeporte ia dia d’avuiles elevades possibilitats de dur-se a terme, el Comitè d’Empresa del Centre de Producció de TVE a Catalunya manifesta el seu més absolut rebuig a aquesta mesura.

Aquest Comitè d’Empresa és perfectament conscient de la delicada situacióeconòmica per la qual passa la nostra CorporacióNo obstant aixòobservem com els recursos econòmics disponibles es destinen a la compra de producció externa que, d’altra banda, està obtenint uns resultats reduïts o nulsI les seves conseqüències no es limiten a un major o menor èxit en una determinada producció, sinó que repercuteixen alarmantment sobre el conjunt de RTVEEls grans recursos amb què compta la Corporació RTVEcom són els seus professionals, la seva infraestructuratecnològica o la seva estructura territorialper exemplees veuen privats dels mínimsnecessaris per ser aprofitats satisfactòriament.

En aquest escenari es veu emmarcat ara el projecte de tancament de Teledeportecom a canalL’únic canal d’esports a Espanya que emet en obert”. L’únic canal d’esports a Espanya que dóna cobertura als esports minoritaris, a l’esport femení o alsesports paralímpicsL’únic canal d’esports a Espanyaen definitivaque atén allò que s’entén com servei públic.

Atenent al seu àmbit competencialel Comitè d’Empresa entén també que ésfonamental establir un Pla de Producció per al centre de TVE a Catalunyatot i que ésevident que aquest pla es fa necessari per a tota la CorporacióUn pla que garanteixi la utilització i rendibilitat dels recursos propis existents iconseqüentmentracionalitzila gestió de la nostra empresa.

Per tot això, sol·licitem a la Direcció de la Corporació RTVE que reconsideri el projecte de tancament de Teledeporte i les seves conseqüènciesi atengui la demanda de la representació legal dels treballadors i les treballadoresAixí mateix,sol·licitem al Consell d’Administració de la CRTVE i al Comitè Intercentres el seu suport i la seva actuació en tot allò que sigui el compliment del nostre compromís ambla societat i amb la democràcia.