El comitè d’empresa rebutja l’ERO anunciat a infraestructures de Catalunya per acomiadar la meitat de la plantilla

La direcció de l’antiga GISA pren la decisió sense ni tan sols conèixer els pressupostos per a 2013

La direcció d’Infraestructures de la Generalitat de Catalunya (antiga GISA) ha anunciat als representants dels treballadors que durant lal setmana en curs presentarà un quart expedient d’acomiadament col·lectiu que afectarà entre 90 i 110 treballadors, és a dir, la meitat de la plantilla actual.

El 8 de juliol de 2011 l’empresa va presentar el primer dels seus expedients de regulació, ERO que va haver de retirar per manca de definició en la documentació aportada. El 22 d’agost del mateix any presentà el segon, que esmenava l’anterior, i que va finalitzar amb un acord amb els treballadors que va permetre rebaixar fins a 45 el nombre d’exticions laborals. El 29 de juny de 2012, una vegada l’empresa va cambiar de nom i va absorbir les empreses públiques de gestió de regadius (REGSA i REGSEGA), Infraestructures de la Generalitat de Catalunya va presentar un tercer expedient, que va finalitzar amb un acord de 78 suspensions amb una durada de 6 mesos, en lloc de la proposta d’extinció de contractes presentada inicialment. El Comitè d’Empresa té raons per pensar que aquest canvi de darrera hora només va ser originat pels problemes de liquiditat de la companyia, que va optar per aquesta solució per estalviar-se els salaris i les indemnitzacions.

Encara no han passat dues setmanes des del reingrés dels treballadors en suspensió de contracte que l’empresa es planteja acomiadar la meitat de la plantilla (el Comitè d’Empresa es pregunta si també reduirà a la meitat el nombre de membres del consell d’Administració).

El Comitè d’Empresa exigeix a la direcció de l’antiga GISA que desisteixi de presentar aquest nou ERO d’extinció quan encara ni tan sols ha estat publicat el pressupost de 2013 i, per tant, la direcció no pot saber quines seran les càrregues de treball. Tanmateix, el Comitè d’Empresa vol recordar que Infraestructures de la Generalitat ha millorat la seva comptabilitat global gràcies a l’absorció al nombre passat de l’empresa pública EECAT (Edificis i Equipaments de la Generalitat de Catalunya), que ha permès rectificar la tendència negativa de Infraestructures.

El Comitè d’Empresa d’Infraestructures de Catalunya considera que la direcció torna a fer gal·la de la seva major virtut, la precipitació en l’aplicació de mesures constants contra els seus treballadors sense cap resultat, i li exigeix que prengui bona nota del que s’està fent en altres empreses públiques, on s’estan revisant i retirant els expedients d’acomiadaments col·lectius previstos.