El comitè de LGL refrigeration rebutja la proposta d’inemnització per als 70 treballadors de Parets

condensador.jpg
El comitè d’empresa de LGL Refrigeration Spain (Parets del Vallès) ha rebutjat la proposta d’indemnització de la direcció per als gairebé 70 treballadors afectats per l’expedient de regulació d’ocupació presentat al Departament de Treball el passat dia 15 de gener.

L’oferta de Lennox International consisteix en 45 dies per any treballat amb un topall de 42 mensualitats i 100.000 euros de màxim. El nostre sindicat ha rebutjat rotundament aquesta proposta, en considerar-la ridícula i un insult per als afectats. L’empresa argumenta a la memòria de l’ERO que el tancament de la planta respon a un cessament de la producció a Espanya, quan realment es tracta d’un trasllat de la producció a la fàbrica matriu del grup, situada a la localitat francesa de Lió.

Després de dos dies de reunions, actualment hi ha sobre la taula una nova proposta, que serà discutida en properes reunions: una indemnització de 51 dies per any treballat amb un topall de 110.000 euros, més un linial per a tots els treballadors de 3.500 euros, amb el compromís d’estudiar la viabilitat de prejubilacions a partir dels 54 anys i una sèrie de mesures socials, com un pla de recol·locació, formació, etc.
{mxc}