El comitè de l’Hospital de Sant Pau demana la retirada de l’ERO perquè la gerència no el justifica

El centre argumenta una disminució de l’activitat assistencial, però no aporta dades i continua demanant hores extres

El comitè d’empresa demana que la Fundació de Patrimoni de l’Hospital de Sant Pau es faci càrrec del dèficit del centre

En la segona reunió que s’ha celebrat aquest matí a la Inspecció de Treball sobre l’ERO de l’Hospital de Sant Pau, el comitè d’empresa ha demanat la retirada de l’expedient, ja que la gerència del centre continua sense justificar-lo amb dades.

La direcció de l’hospital ha argumentat avui que presenta l’ERO a causa d’una disminució de l’activitat assistencial, però no ha aportat cap número ni cap document de suport jurídic. Aquest argument contrasta amb el fet que part de la plantilla de l’hospital està fent hores extres (sobretot a l’Àrea Mèdica) i també amb què el centre ha realitzat 43 contractacions indefinides en el que portem d’any.

A més la gerència continua sense aportar una relació de com, presumptament, ha disminuït l’activitat per serveis, i com aquests serveis es veurien afectats per l’ERO. Ben al contrari, la direcció del centre ha explicat avui que vol que l’expedient sigui “en esprai”, és a dir, que afecti totes les àrees de l’hospital.

L’Hospital de Sant Pau depèn de tres fundacions interrelacionades: la Fundació de Gestió, la Fundació de Patrimoni i la Fundació de Recerca. El comitè d’empresa ha demanat avui a la reunió que, abans de reduir la jornada i els ingressos dels treballadors, la Fundació de Patrimoni es faci càrrec dels 10 milions d’euros de dèficit que la gerència diu que té l’hospital. El patronat de la Fundació de Patrimoni està format per tres representants de la Generalitat, 2 de l’Ajuntament de Barcelona i 1 de l’Arquebisbat de Barcelona).

Demà dijous, a les 14 hores, se celebrarà una assemblea de treballadors i treballadores a la Sala d’Actes de l’hospital que serà oberta als mitjans de comunicació que hi vulguin assistir.

L’ERO presentat per la direcció de l’Hospital de Sant Pau preveu una suspensió d’ocupació durant 15 dies per a 1.428 treballadors i de 15 mesos per a uns altres 63 treballadors. La mesura provocarà també el tancament d’una planta de 36 llits (sumats als 44 anteriors), de tres sessions diàries de quiròfans, i el tancament d’un dia a la setmana de l’activitat a la majoria de consultes externes i hospitals de dia (amb excepció d’onco-hematologia), a més d’una reducció del 66% de l’activitat dels divendres de radioteràpia i medicina nuclear, entre d’altres.