El Comitè de MB Papeles Especiales (Grup Miquel y Costas) denuncia que la direcció vol eliminar totes les millores acordades des de fa dècades

MB-papelesS’ha convocat una concentració de la plantilla dijous a les 16 hores, coincidint amb una nova reunió entre direcció i comitè d’empresa

El comitè d’empresa de la paperera MB Papeles Especiales – pertanyent al  Grup Miquel y Costas i situada a la Pobla de Claramunt- denuncia que la direcció de l’empresa vol eliminar de manera unilateral tots els acords pactats amb la representació sindical des de fa dècades i arrabassar a la plantilla els seus drets socials i salarial, tot atacant especialment la conciliació familiar, ja prou complicada al sector del paper.

Entre d’altres, la direcció pretén crear una borsa de 150 hores anuals de flexibilitat per poder cridar els treballadors a la fàbrica amb només 48 hores d’antelació, suprimir el cinquè torn –fet que augmentaria les hores extraordinàries-, reduir les vacances de 30 a 21 dies i suprimir festius pactats, com el Dilluns de Pasqua, el 6 de gener i l’1 de maig.

La conflictivitat ha augmentat a totes les plantes del Grup Miquel y Costas des del canvi en la direcció, ara fa quatre anys, tot i que la companyia té uns beneficis superiors als 30 milions d’euros.

El proper dijous, 2 de juny, tindrà lloc una nova reunió entre direcció i comitè d’empresa, i s’ha convocat una concentració de la plantilla –formada per 90 treballadors i treballadores- davant de la fàbrica  a les 15 hores. Si la direcció no canvia d’actitud, el comitè convocarà vaga.