El Comitè de serveis ambientals del Vallès Oriental denuncia la manca de voluntat negociadora de la direcció per al conveni

savosaL’empresa pretén imposar una jornada de treball anual lluny de la que realitzen altres treballadors del sector públic, amb l’amenaça constant de reduccions salarials i acomiadaments

La direcció de l’empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental (SAVO, SA), sota l’amenaça constant d’acomiadaments i d’altres mesures traumàtiques, porta a la conflictivitat la negociació del conveni col•lectiu, amenaça amb aplicar la ultraactivitat als seus treballadorsi s’ha negat a negociar l’aplicació de les mesures de la Llei 20/2012.

La direcció de SAVO, SA ha aprofitat les noves normatives estatals que afecten el personal públic per aplicar aquelles mesures que més han beneficiat l’empresa, com la congelació salarial, la supressió de la paga extraordinària de Nadal, l’increment de la jornada de 35 a 37,5 hores setmanals o l’aplicació del decret 20/2012, pel qual s’aplica una reducció salarial als treballadors en cas de malaltia comuna. Al mateix temps, aprofitant la porta que obre la reforma laboral, alguns treballadors han vist com se’ls aplicava una reducció de categoria i salari, passant de conductors a peons. Sempre amb l’amenaça de reduccions salarials o acomiadaments, ara pretén imposar una jornada de treball anual lluny de la que realitzen altres treballadors del sector públic.

Els treballadors i les treballadores de Serveis Ambientals comprenem que passem per una època que fa necessari prendre mesures d’estalvi, però denunciem que aquest compromís tan sols l’està assumint la part social de l’empresa, més si es veu l’augment de les despeses salarials de càrrecs directius.

El comitè d’empresa -format per la UGT de Catalunya, CCOO i CATAC- vol denunciar que la direcció va presentar un pressupost amb una jornada sense donar-la a conèixer al comitè i que no va acordar amb els representants dels treballadors, i ara vol imposar-la. Com comença a ser habitual, la plantilla assumeix el compromís cap a l’empresa, però l’empresa no té cap compromís cap als seus treballadors i treballadores.

És per això que convocarem tot un seguit de mobilitzacions públiques per informar als usuaris i usuàries dels nostres serveis que la plantilla de SAVO, SA volem unes condicions laborals dignes i no acceptarem pressions i amenaces de dirigents d’una empresa pública. Som treballadors públics amb voluntat de servei públic.