El Comitè de Swissport denuncia coaccions de l’empresa a la plantilla durant la vaga

Els sindicats demanen a l’operador de ‘handling’ que reprengui les negociacions si vol evitar la vaga dels dies 8 i 15 de juliol

Davant de les declaracions de la direcció de Swissport denunciant “el sabotatge d’equips” i “piquets violents” contra la plantilla durant els quatre dies de vaga passats, la UGT de Catalunya vol desmentir que el comitè ni cap dels sindicats que en formen part haguem promogut ni defensat cap d’aquestes pràctiques, ni ens fem responsables dels actes que, presumptament, hagin pogut realitzar altres persones. Des del comitè d’empresa de Swissport condemnem qualsevol tipus d’acte vandàlic que s’hagi produït en aquest procés.

Però les acusacions de l’empresa no poden amagar la realitat d’aquesta vaga: que els vols i l’operativa s’han vist afectats per l’evident manca de contractació que venim denunciant des de fa temps, i tot això malgrat que els serveis mínims decretats han estat abusius.

Des de la UGT de Catalunya volem denunciar que Swissport ha intentat vulnerar el dret a la vaga dels treballadors i les treballadores mitjançant coaccions i amenaces d’acomiadament que s’han traduït en una gran quantitat d’expedients sancionadors oberts durant aquests dies. A més, l’empresa ha portat treballadors d’altres bases d’Espanya i Alemanya per, suposadament, fer tasques “d’observadors/controladors de qualitat”, quan realment estaven substituint els treballadors en vaga.

També volem manifestar que la direcció de Swissport no ha fet cap apropament ni intent de diàleg durant aquests dies per intentar solucionar els problemes que han portat a aquesta convocatòria de vaga i li demanem que rectifiqui i actuï amb responsabilitat, reprenent les negociacions paralitzades. Si no, continuarem endavant amb les dues jornades de vaga convocades per als dies 8 i 15 de juliol.

Els treballadors i les treballadores de Swissport, segon operador de handling a l’Aeroport de Barcelona, han realitzat quatre dies de vaga (de divendres a dilluns passat) perquè l’empresa suïssa no està respectant el conveni col•lectiu i està modificant de manera abusiva els torns de treball i la regulació de jornades i horaris. A l’Aeroport del Prat Swissport té una plantilla d’uns 800 treballadors i treballadores, i dóna servei a companyies aèries com Singapore Airlines o TAP.